Ograniczenia związane z pandemią koronawirusa są problemem nie tylko dla tych, którzy pozostają ciągle aktywni i nie wyobrażają sobie życia bez wizyty na siłowni czy ulubionych zajęciach fitness, ale też dla tych, dla których jedyną aktywnością fizyczną w ciągu dnia był spacer z domu na przystanek autobusowy.

Ból kręgosłupa to dolegliwość populacji XXI wieku. Wywołany jest przede wszystkim siedzącym trybem życia oraz nieprawidłową aktywnością fizyczną. Nasz kręgosłup charakteryzuje się naturalnymi krzywiznami w poszczególnych odcinkach. W przypadku długotrwałego narażenia kręgosłupa na nieprawidłową postawę dochodzi do wytworzenia dodatkowej masy kostnej, powodującej zwyrodnienia kręgosłupa. Ból kręgosłupa może wynikać również z różnego rodzaju skrzywień kręgosłupa oraz poważnych chorób, między innymi przepukliny kręgosłupa, dyskopatii oraz rwy kulszowej. Dolegliwościom tym możemy zapobiec, jeśli zarezerwujemy w ciągu całego dnia kilka minut na ćwiczenia na kręgosłup.

Zestaw-ćwiczeń-odcinek-lędźwiowy-kręgosłupa-PL-DEX-2017-C2-10-WEB